Betalningsavier, avgifter och boendeportal
Från och med 1 januari 2023 administrerar Fastum föreningens ekonomi, inklusive avgifterna. Avierna på avgiften för januari delades ut i brevlådan onsdag 28 december. Det är senare än planerat och därför är sista betalningsdag flyttad till 5 januari. Om du inte har fått avin, eller är bortrest och inte kan ta del av den i tid, går det bra att kontakta Fastum på telefon 90 220 och be dem att skicka den med e-post.
Fastum har ett Servicecenter på adressen www.90220.se Där kan du gå vidare till boendeportalen Fastum Direkt. Under januari (dock tidigast 13/1) kommer alla som är avimottagare att få ett konto där, inloggning sker med BankID eller e-post.
I Fastum Direkt kan du:
- Se din betalningsavi
- Se dina betalningar (saldo)
- Ansöka om betalning med autogiro.
- Välja hur betalningsavin ska levereras: SMS, E-post, E-faktura eller Kivra.
- Bjuda in ytterligare person att se betalningsavin.
För att kunna lägga upp ett autogiro tidigare än 13/1 har alla boende fått en blankett för det i brevlådan. Den måste fyllas i, skrivas under och postas till Fastum AB, Box 3118, 169 07 Solna. Blanketten går också att hämta här på hemsidan.
Vid betalning via internetbanken går det normalt att välja e-faktura. Mottagare ska då vara ”Fastum AB 11”.
Fastum – kontaktinformation
- Boendeportal: Fastum Direkt
- Telefon: 90 220 (inget riktnummer)
- Samtal från utlandet: +46-8-50257340
- Telefontid: måndag – fredag kl. 8.00 – 16.00
- E-post: kundsupport@fastum.se
- Servicecenter: www.90220.se